研究指導教員:上原 聡研究指導教員:上原 聡
マーケティングサイコロジーの探究
Exploration of marketing psychology
マーケティング理論の獲得と同時に、理論の実際の経営における実践を体系的に学びながら、各自のマーケティング研究における問題意識を養い、主要テーマを探求することを目指します。 特に心理学的なアプローチおよび文化論的アプローチに重点をおきつつ、新たなマーケティング課題を検討することになります。
While acquiring marketing theory and systematically learning about the practical application of theory in actual management, students aim to develop an awareness of the issues in their own marketing research and explore key themes. Particular emphasis will be placed on psychological and cultural theoretical approaches, while new marketing issues will be examined.
担当教員 Research supervisor | 上原 聡 Uehara,Satoshi |
所属学会 Academic affiliations | 日本消費者行動研究学会 Japan Association for Consumer Studies 日本マーケティング学会 Japan Marketing Academy |
研究指導のキーワード、過去の学生論文テーマ Key words of research guidance, past student thesis topics | マーケティングにおける心理学理論の応用 Application of psychological theory in marketing 製品開発プロセスにおけるデザインの有効性に関する研究―デザイン価値の歴史的解釈と実証研究を通じて Research on the effectiveness of design in the product development process: Through historical interpretation and empirical research on design value |
教員からのコメント Comments from teaching staff | 研究に対して、常に強い好奇心を持続して下さい。 新たな知見を一緒に探求しましょう! Always maintain a strong curiosity about research. Let’s explore new knowledge together! |